2013. február 16., szombat

Seche Vite fedőlakk



             Ez a fedőlakk, az egyik legismertebb, a legjobb fedőlakknak titulált darab. Szinte minden külföldi körmös bloggerina ezt használja a bejegyzéseiben látható  lakkozás fedőlakkjaként. Amennyire híres, annyira megosztja  a használókat, de erről kicsit később.
            Pár hónapja mikor elhatároztam, hogy szeretném a körmeim megerősíteni (soha nem volt hosszú), rájöttem ehhez elengedhetetlen alap- és fedőlakk használata. Az én körmeimnek a legnagyobb ellensége a víz, valamint a tisztítószerek kesztyű nélkül használva!
Első lépésként vásároltam egyszer használatos kesztyűt (200 Ft/100 db) a takarításhoz, utána elkezdtem keresni milyen alaplakkot használjak.
Ezekből is millió féle létezik, különböző problémákra, körömfelszín kiegyenlítő, jobb tapadást biztosító, a körömlakk tartósságát növelő, körömerősítő.
A fedőlakknál inkább a gyorsabb körömlakk száradást elősegítő hatása, a fényes felület és a körömlakk kopását védő funkciói miatt használjuk.

              Sokáig nem akartam megrendelni a Seche Vite fedőlakkot, rengeteg blogon olvastam róla és kapott hideget-meleget, de mindenhol nagyon fényes volt a képeken, nem lehetett kihagyni egy olyan darabot amit  nagyon sokan istenítenek.
Viszont, ugyanennyien nem szeretik, ugyanis az összetétele miatt nem tartozik  a "3 Free"osztályba, az egészségre káros alapanyagoktól mentes kategóriába.
Manapság  ez nagy hiba, mert minden körömlakk gyártó odafigyel erre és kerüli a DBT, Formaldehid és Toluene/Toluol használatát a termékeiben, de természetesen nem csak ennyi egészségre káros vegyi anyag van egy parányi körömlakkba.
"3 Free" körömlakk márkák: Butter London, China Glaze,  CND, Essie, Estée Lauder, Lancome, Mac, Nars, OPI, SpaRitual és még hosszú a lista.
 Az összetételük alapján, a legjobb körömlakkok már "5 Free" összetétel alapján készülnek, ezek nem tartalmaznak formaldehid gyantát és kámfort sem.
"5 Free" lakkok: Catrice, Chanel, Deborah Lippmann, Dior, Essence, L'Oreal, Nubar, Revlon, Zoya csak az itthon, széles körben ismerteket  említem.
 A legkevesebb káros anyagot a vízalapú körömlakkok tartalmazzák, de azok színanyaga ugyanaz mint az oldószeres változatban. Egy figyelemfelkeltő cikket itt olvashatók, azt hiszem ritkábban fogom a körmeim lakkozni, már lemosni sem merem mióta utána olvastam...

A körömlakkok összetétele is megérne egy bejegyzést, ami legalább akkora súlyú lenne, mint a szilikonmentes hajápolás, sőt...érdemes utána olvasni. Nem akarok pánikot kelteni, lassan már mindentől óvakodni kell,  nem hiszem ha valaki heti 2 alkalommal festi a körmeit nagy egészségkárosodás érné, de aki nap mint nap ezekkel dolgozik, vagy kisgyermeke van nem árt az óvatosság, gondoljunk csak arra mennyire erős szaga van lemosóknak és a lakkoknak is.

Nos, akit még ezek után is érdekel a fedőlakk, itt a véleményem az első használat után
A Seche Vite első próbára ámulatba ejtően fényes, vizes hatást nyújt, vastagabb lakkréteg is hamar 3-4 perc alatt megszárad, 10 perc után teljesen száraz, a körmök kemények lesznek tőle. Nem csak keménnyé teszi a körmöket de a körmök végeit is lezárja, így nem tud lemezesen felválni (nálam ez az első számú probléma). Olyan mintha egy vékony, kristályüveg  borítaná a körmök felületét.
3  nap után is ugyanolyan fényes a lakkozás mint frissen, festés után, ez azt jelenti 3 napig főztem, mosogattam vele.

Első használatra nagyon tetszik a végeredmény,  nem ok nélkül magasztalják az egekig.
Az állaga közepes, kicsit vastagabb rétegben kell kenni, hogy igazán látványos  legyen.
Az ára nagyon változó, eBay-ről szállítással együtt 1800 Ft.-tól az angliai webshopokban 3600 Ft.-os  árig találtam vásárlási lehetőségeket.

A márkából megvettem még a körömerősítőt és a körömlakkhígítót.
Mindenről lesz külön bejegyzés, de a hatásuk megfigyelésére idő kell.


Aki használt Seche terméket, mit és mi a véleménye róla?



17 megjegyzés:

  1. Tényleg brutál fényes :D engem a szaga zavar kicsit...de elviselem,mert szép eredményt lehet elérni vele :) Alig várom a többiről is a véleményedet.. azokat nem ismerem !

    VálaszTörlés
  2. Ezt a Seche Vite-t az Orly Sec'n'Dry-jal láttam versenyeztetni anno, nagyjából egy kategóriának tűnt, de az legalább 3-Free.
    Az essence-ről és catrice-ról honnan lehet tudni, hogy 5-Free-k? Ha jól sejtem ez csak az új formulára igaz, de így is örömteli hír.:)

    VálaszTörlés
  3. az a fura, hogy nekem az aceton mentes körömlakk lemosótól kezdett a körmöm felválni, de ettől eltekintve kellően besz*rtam :D

    VálaszTörlés

  4. @miazanna: több külföldi blogon találtam listát a körömlakk márkák kategorizálásáról, volt ami 2 éves bejegyzés volt.
    Az alapanyagok szerint sorolják be a "3 free" vagy "5 free" csoportba.

    VálaszTörlés

  5. @evil-she-devil: szerintem egyik sem tesz jót a körmeinknek, plusz amennyit belégzünk a használatuk közben...

    Az Orly Sec'n Dry megvan nekem is de a Seche sokkal fényesebb száradás után.

    VálaszTörlés
  6. http://bioarcapolas.blogspot.hu/2012/07/napi-korom.html#axzz2L5hx0q5I

    VálaszTörlés
  7. ez nagyon jól hangzik, hogy 3 nap után is frissen lakkozottnak tűnik a körmöd, kíváncsi vagyok mi lenne a max.?

    VálaszTörlés
  8. Én is elhasználtam már egy üveggel ebből a fedőlakkból.
    Amiért nem veszem meg újra:
    - kb. a feléig volt az üveg, mikor annyira besűrűsödött, hogy nem lehetett kinyerni normálisan az anyagot. Mivel iszony gyorsan szárad, ennek ez volt a hátulütője. A lakkhígítós megoldást más termékek esetén próbáltam, de nem hozta a várt eredményt. Ha majd használod a hozzávaló hígítót kérlek számolj be az eredményről!

    -ha nem sikerült a fedőlakkot a színes lakkréteg határáig teríteni (néha nálam előfordul, ha kapkodok)akkor nagyon feltűnő volt a fedőlakk széle és a színes lakk széle közti eltérés. (nem tudom érthető-e, mit szeretnék itt kifejezni)

    -ha ledobta a lakkot a körmöm, azt nem diszkrét "hámlással" kezdte meg, hanem kb. a fél körmöt befedő lakk darabok potyogásával.

    Ami nagy előnye, hogy tényleg gyorsan szárad, és szárítja ki az alatta felkent lakk rétegeket. Ezt nagyon szerettem benne, ez a leggyorsabb fedő szerintem. Cserébe nekem max. 2 napot bírt a körmömön. A finish tényleg mindig fényes, de én szeretem ha fényes :)

    Most az OPI- fedőlakkjához tértem vissza, sokkal lassabb, de tartósabb az én körmeimen.

    VálaszTörlés
  9. Hú, így már nem merném használni, a körömlakkallergia miatt :(

    VálaszTörlés
  10. Nekem ami már legalább egy éve a Szent Grál-párosom, az alaplakként a Crystal Nails kalciumos erősítője, fedő/szárítólakkénz pedig az EzFlow Never Yellow Sealer-je. Sajnos kb. 20 évig rágtam a körmöm, így volt dolga az erősítőnek, de betonkemény körmeim vannak, amit sosem hittem volna. A CS lakkot azóta ajánlottam ismerősnek is, neki is bevált. Az EzFlow 10 perc alatt szárítja meg a 2 réteg "színt" :), és nagyon szép, fényes felülete van, árban olyan 1000 Ft körül mozog, a CS pedig olyan 2000 lehet. Nekem ők váltak be. :)

    VálaszTörlés

  11. @Stumpi: köszi, hogy megírtad a tapasztalataidat a termékkel kapcsolatosan :)
    Szinte mindenhol olvastam, amit a feléig elfogy, használhatatlanul besűrűsödik.
    Az Opi-ból a DS fedőlakk tetszett igazán de ez drága, 3400 Ft.- és amit félig van ez is besűrűsödik.

    @Ani: ezért fotóztam le az összetevőket, ha valaki érzékenyebb egyes anyagokra ami benne található, lássa az összetételt, ne legyen kidobott pénz kategória.

    @Makeupcakes: köszi, hogy megírtad mely termékek váltak be számodra, az EzFlow márkát még nem ismerem, utána nézek :)


    Lányok, még várom/várjuk a tippeket, h melyik a számotokra bevált alap-fedőlak.
    Ezért hétfő estig nem is lesz új bejegyzés.

    VálaszTörlés
  12. CND (Creative Nail Design) dry&shine fedőlakkját használtam még. Viccesen néz ki, enyhén zöldes tejszerű anyag, ami ha megszárad, fényes lesz. Ez mondjuk nem sűrűsödött, és kb. 10 perc alatt "megkötött". A felesleget le kellett törölni. Az illata a régi patikai rázókeverékre emlékeztet, amit himlő esetén adtak.

    Orly sec'n dry fedőlakkjában az nem tetszett, hogy ha túl gyorsan vittem a színre, elmázolta és úgy nézett ki a lakkozás, mintha anyaghiányosan kentem volna fel. A fedőlakk pedig enyhén elszíneződött az üvegben a piros lakkjaimtól.

    OPI Rapidry topcoat van most, mint fentebb írtam. OPI-ból használtam a pumpás szárítót is (Rapidry spray), ebayen vettem. Jó volt az is, csak elpárolgott a palackból egy idő után.

    Barátnőm vásárolt Essence nail art express dry drops körömlakk szárítót. Én is vettem, mert jó véleménnyel volt a termékről, de én hasonlókról nem tudok beszámolni. Mondjuk nem párolog, mint az OPI :)

    Nem is tudtam, hogy az EzFlow-nak van nem műkörmös palettája is. Ha megy hugom körmös boltba hozatok vele, kipróbálom.

    Hugomtól kaptam uv lámpa alatt kötő fedőlakkot. Perfect nails LacGel, de én még sohasem használtam, nem az én világom. De ha valakinek szüksége van az összetevő listájára le tudom írni.

    VálaszTörlés
  13. Alaplakknak pedig most a Douglasban kapható Anny márkájú barázdakitöltőjét (ridgefiller) használom. Nekem tetszik.

    Korábban az Orly Bonderjét használtam, de nem nyűgözött le.

    VálaszTörlés


  14. A két bejegyzéssel ezelőtti posztban, ahol az aktuális alap-fedőlakk készletem látható, még csak a Zoya color lock system-et nem próbáltam, de eddig a Qtica tetszik a legjobban, igaz ez a legnehezebben és talán a legdrágábban beszerezhető.
    Az alaplakkot kb. 3 hete használom, azóta a körmeim vége nem válik szét, nem szakad lemezesen, igaz, nem nő gyorsabban, mint amire az alaplakk neve utal, de én azok közé tartozom akinek a haja és körme is lassan nő (viszont a zsírsejtek, basszus, azok szuper gyorsan nőnek :D)

    VálaszTörlés
  15. Nem szeretek körömlakkra költeni, így a fedőlakknál is a legolcsóbb megoldást kerestem. Meg is találtam:) AZ új szerelmeim a flormar körömlakkok. Nos nekik van egy quick dry extra shine nevezetű fedőlakkjuk. A nevéhez hű :))) Bármilyen körömlakkal működik, egyszerűen csodás. Vendéglátásban dolgozom, egy nap alatt leamortizálódik minden körömlakk, de a flormar alaplakk nélkül is 3 (!!) napot bírt :)))

    VálaszTörlés
  16. Az opi ds fedolakk nagyon jo.en megvettem es tuti ujraveszem.
    Igaz ezt is megrendeltem,jelenleg a cg fedolakk a nagy kedvencem.

    VálaszTörlés
  17. én az essence BTGN lakkját használom, de nem vagyok vele teljesen megelégedve, így most valami újat keresek :/

    VálaszTörlés