2011. december 30., péntek

Szilveszteri babonák, szokások


Sziasztok :)

     Mióta az eszemet tudom mindig voltak babonáim, sőt szinte mindenhez kötődik valami, nem beteges mértékben de apróságok amik naponta is elkísérnek :D
Szilveszterkor mindenkinek van valamilyen babonája. A Fb-on tegnap feltett kérdésre "kinek milyen babonája van szilveszterkor ?" sokan válaszoltak, így arra gondoltam egy pár sort megér ezeket összegyűjteni.
Aki nem babonás mosolyoghat egy jót, aki meg az, bővítheti a "babonás szertartások" gyűjteményét.

Nos, nézzük a szilveszteri szokásokat, babonákat:


-  nem maradhat terített, száradó ruha, állítólag halált jelent a családba ha terített ruha marad a szárítón
- legyen pénz nálad zsebben, ha nincs zsebed a jól bevált melltartó is megteszi :)
- éjfélkor gondolj 3 dologra amit szeretnél , hogy megtörténjen, de ne mond el senkinek mi az
- piros fehérnemű, teljesen piros! A pároknak boldog kapcsolatot jelent, az egyedülállóknak biztos párt hoz.
- egy vadonatúj ruhanemű, hogy egész évben teljen újra
- az asztalon ne legyen étel ami szárnyasból készül , hátra felé kapar, ami vissza veti az előrehaladást
- halat se készíts szilvesztere, elúszik a szerencse,pénz
- ami viszont kötelező a lencse, malac (előre túr az orrával :)), és virsli, a virslit nem tudom miért esszük, de természetesen nem baromfi virsli!
- éjfélkor eloltani a villanyt, majd pár másodperc  múltán felkapcsolni, fénnyel érkezzen az Új Év
- férfi köszöntsön fel elsőnek, ők szerencsét hoznak ! ? !
- férfi lépje át elsőnek a küszöböt, ő jöjjön be elsőnek a házba (végre hasznukat is vehessük :DDD)
- meg kell engedni a csapokat, pár percig folyni hagyni a vizet, ezt a halottainkért
- és egy link ami egy olvasóm küldött :) itt


Természetesen történetem is van a lencse evéssel kapcsolatosan. Kijelenthetem, nálunk biztosan csak szilveszterkor kerül lencse az asztalra. A sóletet jobban szeretjük, azt évente 3-4 megfőzöm, de hát abba kell libahús is ezért szilveszterkor ezt nem készítem.
Olyan 6-7 éves lehetett a nagyobbik fiam, mikor megértette, hogy miért esszük a lencsét szilveszterkor. Látta , hogy magamnak is szedek és közben mondtam nem tartozik a kedvenceim közé de hát az ember sok mindent bevállal a könnyebb életért :D
Erre ő is  kért, ezt látva a kisebbik is kért szedjek neki is a lencséből. Míg a család többi tagjai jóízűen eszegettek, beszélgettek én a 2 gyerekkel szótlanul a tányért bámulva, próbáltuk a lencsét megenni, 1-2  perc elteltével kiszúrták a többiek a fanyar tekintetünk és ahogy a kanállal a lencsét tologattuk a tányér egyik feléről a másikra, könnyesre nevették magukat a látványunktól. Ettől mi is nevetve ettük meg a lencsét. Azóta már megszoktuk mind a 3-an, sőt a nagyobbik fiam szereti is, de így is csak szilveszterkor esszük.

Eddig ennyit sikerült összeszednem ;)
 Ja és a megterített asztalra mindig kerül, lóhere formájú zöld konfetti, műanyag patkó,  és agyag vagy marcipán malackák, biztos ami biztos:)

És még egy dolog, nyugodjatok meg nem vagyunk mi nagyon babonásak, minél keletebbre megyünk, annál több babonával találkozhatunk :)



Ha valami kimaradt, írjátok le gyorsan :)


Ez évben, ez volt az utolsó bejegyzés, ezzel búcsúzóm idén Tőletek, remélem jövőre is mind együtt leszünk :)))
Január 1-én találkozunk legközelebb....


EGÉSZSÉGBEN, SIKEREKBEN GAZDAG 
BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK MINDENKINEK!!!

Erzsi


24 megjegyzés:

  1. Nagyon jó volt ez a kis "összegzés".
    Neked is BUÉK!:)

    VálaszTörlés
  2. jó bejegyzés, úgy látszik eddig sok mindent nem jól csináltam , de hála neked majd most:)puszi

    VálaszTörlés
  3. A legtöbbet ismertem, de volt olyan is amit nem. Mamám szokása a zsebekbe lencsét rakni, ez pénzt hoz elvileg. És varrni sem szabad, mert azzal bevarrjuk a tyúkok fenekét és nem lesz tojás :DDD

    Boldog új évet!

    VálaszTörlés
  4. De jó volt olvasgatni ezeket,köszönjük Erzsi!
    Neked is nagyon boldog új évet kívánunk! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon boldog új évet kívánok én is Nektek! :)

    VálaszTörlés
  6. Én nem vagyok babonás, de 1-2t a listáról szerintem én is megcsinálok majd, biztos ami biztos. Ezek a malackák nagyon édesek. :D
    Egyébként hol töltitek a szilvesztert?

    VálaszTörlés
  7. Hal, csirke nem lesz, viszont a virsli alap és lencse midnen évben az elsejei ebéd! Leszedem a szárogatót, és nem fogok varrni:) Ezeket tartom én:)

    VálaszTörlés
  8. Én itthon leszek kettesben a férjemmel,ilyen még úgysem volt, ma meghozták az infraszaunát lehet ott :DDD

    Tvzős, elnyúlós, eszegetős szilveszter lesz, 2-3 óra felé lefekszünk.

    Ja és az asztal ne maradjon üresen, legyen étel-ital rajta, ha nem is vagy otthon (pl. víz, sör, bor..., kenyér, egy tányér lencse, gyümölcs bármi csak ne legyen üres !)

    VálaszTörlés
  9. Párat én is ismertem, de vannak újdonságok :)
    Neked is nagyon Boldog Új Évet!!!!

    VálaszTörlés
  10. Én nem vagyok babonás és nem szoktam semmit megfogadni az új év beköszöntével...(nahhh nem azért,mert nem tartom be :D )hanem,mert úgyis kiszámíthatatlan a jövő és próbálok a realitás talaján maradni :)Azért történik valami,mert annak épp meg kell történnie :)
    Mindenesetre szórakoztató olvasni a népi hiedelmeket,szokásokat :D
    Nagyon Boldog Új Évet Kívánok!:)))

    VálaszTörlés
  11. Nagyon jól összeszedted, tetszik ez a bejegyzésed :) Nagyon boldog új évet kívánok Neked és az egész családodnak! :) Jó szórakozást az infraszaunában :)

    VálaszTörlés
  12. Lányok:)

    13! bejegyzés van, ezt nem hagyhatom így :DDDDD

    Köszönöm :) és még egyszer és Mindenkinek

    BUÉK !

    VálaszTörlés
  13. nem bejegyzés, megjegyzésre gondoltam :DDD

    VálaszTörlés
  14. Nagyon szuper bejegyzés lett, piros bugyiban töltöm a holnapi napot az biztos, egy kis pénzzel a zsebben, lencsét eszegetve.

    Boldog új évet mindenkinek!

    VálaszTörlés
  15. azta...ennyi babonáról még nem hallottam! Szárnyas nem kerül az asztalra, mondjuk disznó se meg lencse se, bár jó hogy mondod, most jut eszembe hogy tavalyról ott lapul a szekrényben fél zacskó lencse....mindegy... mi szendvicsezni szoktunk ilyenkor. Ja és pezsgő minden mennyiségben!
    Boldog új évet Neked is és jó szaunázást! :)

    VálaszTörlés
  16. ez jópofa volt :D sokat ismerek ezek közül:D

    VálaszTörlés
  17. Szuper, köszi!
    Igen, fontos lenne, hogy nem baromfivirsli - bár ezt szerintem sokan pont nem nézik.
    És a kiegészítés - folyóparti városokban lehet halat enni, odaúszik a szerencse, habár nem szoktam ilyenkor, de ha valaki ilyen helyen lakik és nagyon halas, akkor hajrá! :)

    VálaszTörlés
  18. nem akarok senkit se babonára buzdítani, de én tavaly direkt piros bugyit vettem fel és idén a semmiből bukkant elő a nagy szerelem ;)

    VálaszTörlés
  19. Igen ! Jó órában mondjam és el ne szóljam magam a piros bugyi nekem is bejön már 20 éve :DDD

    Igaz, kicsit lehetne háziasabb és a box edzések helyett vasalhatna, na de ne legyek telhetetlen :D

    De ha esetleg valaki erre tudna egy babonát (hogyan legyen háziasabb a pasi) ossza meg velünk :)

    BÚÉK !

    VálaszTörlés
  20. Ezt most találtam:
    Ma éjjel nagyon fontos, hogy jól válasszuk meg a bugyink színét, mert a Victoria's Secret angyalai szerint ez hatással van az új évünkre. (Ez állítólag angolszász babona) Amennyiben pirosra szavazol, akkor szenvedélyes évre számíthatsz. A rózsaszín szerelmet és szerencsét ígér. Békesség vesz majd körül, ha fehér alsóneműt húzol.
    http://neszeszer.blog.hu/2011/12/31/milyen_bugyi_lesz_rajtad_ejfelkor

    VálaszTörlés
  21. Ezeket olvasva én nem nagyon tartottam be sok mindent, bár annyira nem vagyok babonás sem. Lencse volt a zsebemben,hal nem volt készítve. Puszta véletlenségből pedig piros alsóneműm volt és férfi köszöntött fel elsőnek :) *Chanel

    VálaszTörlés
  22. Éjfélkor még a Himnuszt hallgattuk, mert ahol voltunk a polgármester késve mondta a beszédét :D:S Elsőnek a párom köszöntött fel ahogy az elmúlt 5 évben. És a tanácsodra a harisnyámba (nem volt zsebem:D) raktam pénzt. Remélem így folytatódik, mert a mai napot nézve tényleg bejött ;) Boldog Új Évet:)

    VálaszTörlés
  23. Tavaly olvastam a bejegyzést! Szilveszteri buliba piros fehérneműt vettem fel! Hát bejött képzeljétek hajráá lányok! :DDD

    VálaszTörlés